måndag 21 september 2009

Hundtäcke till scooby


Blå manchester fr min favvoloppis
fodrad med ngn slags fleece som är väldigt tjock,mer ullaktig... samt kantad med bruna kantband
Mönstret har jag ritat själv

Denna skall jag ha själv,har fyra st hundar,varav tre små,de små är alla hundar som tidigare farit illa och som jag tagit hand om (ibland undrar man vad det är för folk som skaffar djur!)
Har bla en liten prinsessa som är världens underbaraste-henne försökt ägaren svälta ihjäl!
Hon är min lilla bebis och jag känner mig glad över att kunna erbjuda henne ett liv hos mig där jag har tid för henne,hon får springa lös ute hela dagarna samt äta hur mycket hon vill!
Men arg över hur ngn kan behandla en liten hund på typ 3 kilo så illa!
Det roliga med små hundar utan päls är ju att de behöver kläder-och jag har inget emot att sy upp lite! =) Passar ju bra nu när mina barn börjar bli för stora för att använda hemmasydda kläder...

Har inte provat täcket ännu...hoppas det passar annars får det bli ett nytt i morgon med ändringar!

1 kommentar:

Gitte sa...

Springer in och puffar för min höstutlottning, kika gärna in och delta!