fredag 21 augusti 2009

Stackars katter...

Jag är av den uppfattningen att djur skall leva fritt,de behöver så mycket mer än att vara inlåsta i en liten lägenhet hela livet.
Har kollat lite annonser på blocket idag (jag skall inte ha ngn mer katt,jag letade höns...) och alla som säljer katter av "finare ras" dvs inte bondkatter skriver i annonsen att de säljes som inomhuskatter.
Varför undrar jag?
En katt behöver (precis som alla andra djur) komma ut och busa,klättra i träd,jaga råttor mm
ALLA mina djur går fritt ute hundar,katter,kaniner,akor,höns mm
varför skaffar man djur för att sedan spärra in dem i små burar/lägenhet? är inte det väääldigt själviskt?
Har själv maine coon katter och inte särbehandlar jag dem bara för att de är av "finare ras" och kostade ngr tusen styck i inköp.
Nä ge djuren ett värdigt liv! Har du inte den möjligheten? ja då har du möjlighet att inte skaffa djur.
Hmm...man blir på dåligt humör när man läser vad djurägare skriver i sina annonser...



1 kommentar:

Kalunji040 sa...

Jag håller FULLSTÄNDIGT med dig. Det är nästan tabu att idag säga att maninte tycker om djur eller vill ha husdjur. Men jag anser att djur ska leva fritt och att alla djur behöver nödvändigtvis inte leva med människor. Sen är det märkligt vad som kallas "husdjur" och vilka djur som endast är mat!