måndag 17 augusti 2009

10 mån!

Jag är så förbannad så jag vet inte vad jag skall ta mig till!
En galen fylletratt som förstörde en polisbil,ett elskåp,körde på felsida vägen,mot rödljus samt försökte mosa min man mellan två bilar, fick idag sin dom.
10 månader!!! (han är tidigare dömd för bla vårdslöshet i trafik,vållande till annans död! och satt då inne endast SEX månader!!!???)

10 månader...vad gör han nästa gång? har inte polisen annat att göra än att jaga denna människa varje gång han kommer ut??? Tänk om han kör ihjäl en massa barn nästa gång??? vem här tror att han kommer komma ut efter 10mån och inte göra om detta?
(han fick även betala skadestånd för elskåpet han tog sönder-tror ni poliserna får ngt???)

Gud vad jag är förbannad,hur fungerar svenska rättsväsendet egentligen???

Men om man läser om tex fildelning som det står så mycket om nu kan man både få böta 350.000:- per låt och sitta i fängelse 65år,japp det är allvarligare att ladda ner en låt än att försöka mörda ngn! SJUKT
Ja jag får väl hoppas att fylletratten laddar ner en låt och åker dit!Tydligen enda sättet....

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Ja visst är det sjukt :-(..

Mirrezz sa...

Ja det stör mig verkligen-det här med att ladda ner en låt är allvarligare än det mesta andra...
Sverige i ett nötskal...