onsdag 30 april 2014

Hur vissa företag väljer att behandla sina kunder

På tradera handlade jag av företaget Symaskins Service i Söndrum
de säljer även i sin butik och på blocket
Här är vad jag köpte:


En BERNINA 740e som skulle vara nysevad

och här är vad jag fick:
en bernina 680
sned...

MEN det mest chockerande är företagets mailsvar när jag hörde av mig och sa att jag ville ha symaskinen jag betalat för och att jag inte kunde sy på denna 680 då den inte hade de sömmar jag ville ha.

Varför skickade du tillbaka denna Bernette ?
Du fick en maskin som på öppna marknaden är ca.
600:- dyrare med fler moderna sömmar än den som var på bild.
Har du inte sytt på symaskin tidigare?
Eftersom du påstod att det inte gick att sy på maskinen,det visar hur okunnig du måste vara.
Ta en kurs i sömnad innan du går bjuder på fullservade symaskiner Vi har varit i branschen sen 1965.
Vi packade upp och provsydde maskinen i vittnes närvaro maskinen syr helt perfekt.
Du ska få pengarna tillbaka,men returfrakten får du själv stå för.
Vi kommer inte godtaga några bud ifrån dig i fortsättningen.
Mitt omdöme om dig som köpare finns inte ord för.

Från
237gunnarsson

Ja vad ska man säga?? är faktiskt smått chockad över hur de behandlar sina kunder...och jag är givetvis väldigt besviken över att jag inte fick min maskin och att de medvetet skickar en annan,äldre halvtrasig maskin...vilket företag gör så??

Inga kommentarer: