fredag 21 maj 2010

Hunden högg Olivia i halsen | Nyheter | Aftonbladet

Hunden högg Olivia i halsen | Nyheter | Aftonbladet

Klart att en hund som inte gillar barn känner sig trängd och hotad!

Hur kan man skylla på hunden?  hunden ju faktiskt var kopplad!
Så fort mina barn lärde sig gå ,och det gjorde de redan vid 7mån ålder, så fick de lära sig att aldrig gå fram till ngn annans hund,eller katt heller för den delen,de kan vara nog så sura =)
Artikeln handlar i princip om hur farlig den stackars hunden är,det jag undrar är varför föräldrarna inte ser till sin 2åring när de vet att det i närheten står en hund som inte tycker om barn...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med!Hur kan det vara hundens fel?
Varför låter man ett barn gå fram till en okänd hund.
Och den va ju som sagt kopplad.
Tycker klart synd om flickan men vart va dom ansvarsfulla föräldrarna?
Och så tycker föräldrarna att andra hundägare ska ta lärdom av detta.
Att hundar som är opålitliga ska ha munkorg.
Vart är samhället på väg?
Föräldrarna borde ta sitt ansvar och inte låta barn springa fram till hundar hursomhelst.
Blir så arg!
M

Anonym sa...

Jag håller också med, har själv varit med om att en pojke sprang fram till min hund och började vifta framför ansiktet på honom (min hund gjorde inget)och brevid står pappan å skrattar, istället för att ta tag i pojken och berätta att så får man inte göra, jag blev så jäkla förbannad på pappan. Som hundägare vill jag att folk frågar om lov innan de klappar min hund. Jag springer inte på första söta bebis å gullar med den bara för att jag kan.
Anita