tisdag 2 mars 2010

F Y för tygblöjor!

Vi är en ganska stor skara,vi som vill anv tygblöjor men inte kan! De görs nämligen bara i små storlekar!
I alla fall de jag hittat,jag behöver en nattblöja till en liten sängvätare på 6år,läkaren säger att det har med hans adhd att göra och att det kommer växa bort så småningom,och under tiden hade jag GÄRNA köpt ngr allt-i-ett blöjor men det finns inga... är inte det konstigt?
Man kan ju absolu itnte säga att det inte hade lönat sig att sy upp och sälja-kollar man på tex ica så finns där minst 4 olika märken med blöjor i jättestora storlekar....

Om det mot förmodan finns ngn som gör dessa i större strl tar jag tacksamt emot tips om det!

2 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Men det borde du ju kunna få uppsytt!? Finns ju många som syr tygblöjor. Bla. http://kalamajt.blogspot.com/

Hoppas att det löser sig! :)

Unknown sa...

Jag har en son som också har ADHD och är sängvätare, så det verkar ju finnas ett samband.
Hur löser ni detta idag då?

Visst vet duom att du kan få gratis blöjor fårn landstinget som hjälpmedel?

Vet ej om några tygblöjor.. vi använder vanliga blöjor på våran son.