söndag 12 april 2009

Ekobytet

Vad pysslar du med? Sy/ virka/ sticka/ annat?
syr

Hur länge har du pysslat?
ett par år till och från-när tid finnes!

Har du barn? Vilken storlek?
en flicka strl 122 och en pojke strl 116

Vilken storlek har du själv?
vågar man skriva det? L el 42/44

Stilmässigt, vilket håll drar du åt? (70-tals retro/ vintageromantiskt/ stilrent ekologiskt?)
hmm...gillar det mesta!

Vilka färger och mönster gillar du? Vilka material?
Oj nästan allt faktiskt,när det gäller material syr jag gärna i milano,interlock,ja tjockare trikåtyger men även tunnare bomull,har aldrig sytt i men är nyfiken på stretchfrotte och velour som är gjort utav bambu? tror jag det var...

Vad skulle du vilja lära dig sy/sticka/ virka? Vad fattas i din mönster/ kunskapssamling?
skulle villja lära mig både virka och sticka,och sy på en mer avancerad nivå...
när det gäller mönster saknar jag snygga byxor tycker jag,har provat både ottobre,meedom,welinder,lennartsson och gynther utan att riktigt hitta "det"
saknar även ett enketl och snyggt raglan mönster...

Vad föredrar du, thé eller kaffe?
cola

Könstraditionellt, unisex eller genusmedvetet?
jag gillar ju unisex men dottern är ju flickigt flickig och pojken pojkig...

Varför väljer du ekologiskt/ återvunnet hellre än nyproducerat?
roligare tyger,härliga färger,bra pris (om man har tur...) sedan skadar det ju inte att återanvända i så stor skala som möjligt med tanke på vår miljö.

Inga kommentarer: